Opel, nový přírůstek do rodinky PSA Group, má konečně svojí vlastní stategii, se kterou již zmiňovaná skupina vyšla před víkendem. Plán má název PACE ! a má výrazně pomoci k vytažení německé automobilky z dluhů.
General Motors se nedávno rozhodl prodat svoji automobilku Opel skupině PSA. Hlavním důvodem byly dluhy, ve kterých se již delší dobu německý výrobce vozů koupal. Teď by však možná mohlo svitnout na lepší časy. Skupina, která má pod palcem i Citroen, Peugeot a DS, se rozhodla vytvořit strategii pro budoucí roky, které by měly zařídit, aby se Opel dostal opět do zelených čísel.
Nový plán pro Opel, neboli Vauxhall ve Velké Británii, má název PACE ! a vyžaduje návrat k ziskovosti a nejdříve dvouprocentní provozní rozpětí v roce 2020 a později i šestiprocentní v roce 2026. Opel by také měl snížit objem výroby na 800 000 kusů automobilů. Dobré zprávy zaznamenali zaměstnanci, které potěšil cíl zdržet se nuceného propouštění.
Dalším krokem by pak měla být integrace s ostatními značkami skupiny PSA a dosažení synergie 1,1 miliardy euro v roce 2020. Výdělek by měl postupně do roku 2026 stoupnout až na 1,7 miliard. To zahrnuje i využívání platforem a systémů od ostatních výrobců v PSA. Například by v roce 2024 měl Opel využívat jen dva typy platforem, namísto současných devíti. Pohonné jednotky by měly být k dispozici také jen dvě. V dnešní době jich má německá automobilka deset.
PSA také hodlá uvést Opel i na jiné trhy než na ten evropský, což například GM udělalo jen velmi decentně. Vozy jako Astra či Insignia by se tak měly nabízet v roce 2022 na více než dvaceti exportních trzích po celém světě.
A konečně, do roku 2024 by měl Opel otevřít několik výrobních linek v Evropě a otevřít nové centrum výzkumu a vývoje v Russelsheimu, kde je globální centrála skupiny PSA. Ve vedení společnosti bude Michael Lohscheller, který tuto funkci převzal již v červnu od Karla Thomase Neumanna.
Opel plánuje čtvrté SUV, má dorazit do dvou let
Někteří ani nepostřehli, že Opel už nabízí tři SUV. Brzy má přijít čtvrté a má být dosud největší – až sedmimístné. Má být k mání i jako plug-in hybrid a můžeme se na něj těšít v roce 2019. Automobilku v souvislosti s přechodem pod křídla PSA čekají i další změny.
Grandland X má sice ve jméně „grand”, tedy „velký”, ale sedmimístnou variantu nenabízí. Značka Opel chce přijít s ještě větším SUV, do kterého si za třetí řadu sedaček budete moci připlatit. Oznámil to šéf automobilky Michael Lohscheller jako součást plánu změn PACE, spojenýého s přechodem Opelu z koncernu GM do PSA.
Nové SUV bude podle Lohschellera založeno na platformě EMP2, kterou vyvinul koncern PSA a jako koncept se představí zkraje příštího roku. Produkční varianta se má od roku 2019 vyrábět v továrně v Eisenachu. Víme také, že novinka nahradí MPV Zafira/Zafira Tourer a že bude možno ji pořídit s plug-in-hybridním pohonným ústrojím. To je zatím vše.
Současná Zafira bude mít v roce 2019 už osm let za sebou, což je běžně nejvyšší čas na generační obměnu. Její konec ale bude mít i druhý důvod – přechod z platforem koncernu GM na ty z koncernu PSA. Nejistou budoucnost má z tohoto důvodu řada modelů značky Opel.
Patří k nim i druhá generace modelu Insignia. Ta se objevila na trhu teprve letos, ale šéf koncernu PSA Carlos Tavares chce její výrobu rychle ukončit, aby PSA nemuselo platit koncernu GM za použití platformy Epsilon II, která je základem minulé i současné Insignie. Model na nějaké platformě od PSA, který by současnou Insignii nahradil, by se navíc mohl prodávat i v Číně, kde se současná Insignia prodává s drobnými úpravami jako Buick Regal.
Brzký konec prý čeká také kabriolet Cascada a nejasnou budoucnost má i minivůz Karl. Sdílí totiž technický základ s Chevroletem Spark a vyrábí se v továrně GM v jižní Koreji, stejně jako Spark. Podle Lohschellera by všechny modely Opel měly stát na platformách PSA EM1 a EMP2 nejpozději do roku 2024.
Přidejte odpověď
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.