Opel Crossland X je prvním plodem německé automobilky s bleskem ve znaku s francouzským koncernem PSA. S novinkou Opelu jsou tedy spřízněné modely Peugeot 2008 i chystaný Citröen C3 Aircross
Opel uvádění modelu Crossland X pojal rychle. Po premiéře na ženevském autosalonu zveřejní 1. dubna ceník pro český trh a již v květnu budou první vozy u zákazníků.
Ještě před začátkem mezinárodního autosalonu ve Švýcarsku měla redakce Autorevue.cz možnost prozkoumat vůz v jednom pražském filmovém ateliéru.
Vzhled není žádné překvapení. Auto se dost podobá modelu Mokka X. Crossland X je jen o 63 milimetrů kratší než tento vůz. Úplně odlišná je ale zadní část, kde svébytný výraz dodává především chromovaná linie vytvářející takzvanou plovoucí střechu ve stylu modelu Adam.
Překvapily nás veliká dvířka tankovacího prostoru. Je to prý proto, aby se tam v budoucnosti vešel ještě ventil pro tankování LPG.
Rodina nebude strádat
Jedním z velkých kladů tohoto vozu bude prostornost. Objem zavazadlového prostoru překonává o deset litrů hranici 400 l a uvnitř se nebudou ani čtyři dospělí v žádném případě v žádném případě cítit stísněně.
Na vlastní „kolena“ si to ověřil redaktor Autorevue.cz vysoký 186 centimetrů, který si nejprve nastavil sedačku řidiče do polohy ideální pro řízení a následně usedl na sedák ve druhé řadě. Před koleny pak měl ještě 9 centimetrů volného prostoru a nad hlavou cca 2 centimetry. A to, prosím, byl vůz vybaven ještě střešním oknem, které výšku interiéru samozřejmě snižuje.
V běžných verzích bude k dispozici opěradlo zadních sedadel rozdělené v klasickém poměru 60:40, avšak za příplatek může být tento prvek rozdělený v poměru 40:20:40, přičemž sklon jednotlivých opěradel lze ještě samostatně upravovat a sedáky posouvat vpřed a vzad v rozmezí 15 centimetrů. Pokud budou zcela vpředu, vzroste kapacita kufru dokonce na 520 litrů.
Přístrojová deska je „klasický“ Opel, zajímavostí je ale možnost získání průhledného výsuvného plastového štítku, který nahrazuje klasický „head-up displej“. I do tohoto vozu Opel zabuduje systém OnStar.
Na středovém tunelu zůstala klasická páka parkovací brzdy. Kladně hodnotíme sedačky, které opět mají atest německé profesní organizace ortopedů.
Vůz budou pohánět motory od francouzského koncernu PSA, což jsou různé verze zážehového tříválce 1,2 litru a turbodieselu 1,6.
Vůz bude moci být vybaven třeba adaptivními LED světlomety, vyhřívaným volantem a čelním sklem, couvací kamerou zachycující úhel 180 stupňů či, osmipalcovým dotykovým displejem multimediálního systému. Pohon 4×4 se ale nekoná.
Konkurentem budou jednak zmíněné výrobky koncernu PSA (i když o konkurenci se vzhledem k jednáním o koupi německé automobilky Francouzi asi nedá moc mluvit) a pak třeba také veleúspěšný Renault Captur.
Přidejte odpověď
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.